11:42 am - Friday July 21, 2017

Varianta finală a Master Planului de la Transporturi a fost trimisă la Bruxelles. Iată investițiile prinse pentru Brașov!

124 Viewed Stiri Brasov 0 respond
Varianta finală a Master Planului de la Transporturi a fost trimisă la Bruxelles. Iată investițiile prinse pentru Brașov!

Oare când vom vedea un astfel de șantier?

Varianta finala si revizuita a Master Planului General de Transport (MPGT), impreuna cu Strategia de Implementare a proiectelor – documentul cheie are stabileste proiectele prioritare si cand se fac ele – au fost transmise de catre Ministerul Transporturilor la Comisia Europeana.

Nu figurează nici construcția Aeroportului de la Ghimbav Brașov și nici intermodlaul CFR de la Feldioara!

Autostrada Sibiu – Pitesti este pusa in capul listei de proiecte prioritare cu un orizont de realizare incepand cu anul 2017.

Ca un element de remarcat, toate proiectele de infrastructura rutiera sunt propuse a fi realizate prin mixul de fonduri europene – buget – imprumuturi externe, inclusiv Comarnic – Brasov, desi „formal” este trecut ca Parteneriat Public-Privat. Moldovei ii se acorda o prioritate sporita pana in 2020 prin autostrazile Tg Neamt – Iasi – Ungheni si Bacau – Pascani, precum si prin drumul expres Bacau – Buzau – Ploiesti.

Varianta finală a Master Planului de la Transporturi a fost trimisă la Bruxelles. Iată investițiile prinse pentru Brașov!

CLICK pe poză pentru a se mări!

Pe locul doi este autostrada Bacau – Pascani, iar pe trei se regaseste autostrada Comarnic – Brasov, cu un cost recalculat in jos la aproape 1 miliard de euro (fata de 1,8 miliarde de euro in cazul actualei concesiuni controversate cu Vinci – Aktor – Strabag).

Urmatoarele autostrazi pe lista, in ordinea punctajelor obtinute, sunt: Suplacu de Barcau – Bors (Oradea), Tg Neamt – Iasi – Ungheni, Nadaselu – Suplacu de Barcau, Craiova – Pitesti, Tg Mures – Tg. Neamt, Inelul de autostrada de centura Bucuresti (A0), Brasov – Bacau si Ploiesti – Comarnic.

Pe reteaua TEN-T Comprehensive, autostrazile care ar trebui sa inceapa din 2017 sunt Sibiu – Brasov si Suplacu de Barcau – Bors (n. fapt curios pentru ca licitatia pentru lucrari tocmai a fost finalizata in luna aprilie), in timp ce bucata Nadaselu – Suplacu de Barcau e planificata sa inceapa din 2016.

Varianta finală a Master Planului de la Transporturi a fost trimisă la Bruxelles. Iată investițiile prinse pentru Brașov!

CLICK pe poză pentru a se mări!

La drumuri expres, pe locul 18 figurează Pitești – Brașov (ca alternativă la DN1).

Varianta finală a Master Planului de la Transporturi a fost trimisă la Bruxelles. Iată investițiile prinse pentru Brașov!

CLICK pe poză pentru a se mări!

Interesant este faptul că la priorități la drumrui trasnregio, pe prima poziție apare Câmpina – Săcele, care ajunge să fie una dintre cele mai interesante „scurtături” pe relația București – Ploiești – Brașov, mult mai bună față de DN1A.

Tot la acest capitol este prins și drumul dintre Brașov – Sighișoara – Târgu Mureș, pe poziția a zecea.

Proiecte feroviare de 4,7 miliarde de euro pana in 2020

In ceea ce priveste proiectele feroviare, Strategia de Implementare stabileste urmatoarea lista de prioritizare a proiectelor de reabilitare cale ferata, cu Predeal – Brasov, Brasov – Sighisoara, Simeria – km 614, Focsani – Roman si Pascani – Darmanesti (Suceava) in top 5.

Strategia mai prevede si o serie de prioritizari privind proiectele de electrificare a unor cai ferate.

In total, pentru perioada 2014 – 2020, proiectele feroviare presupun o valoare totala de 4,75 miliarde euro, din care 4,12 miliarde sunt sume asigurate prin diversele fonduri europene la dispozitie si cofinantarea nationala.

 

 

sursa: newsbv.ro

Don't miss the stories followStiri din Brasov de ultima ora and let's be smart!
Loading...
0/5 - 0
You need login to vote.
Filed in

Procesul de 20 de milioane de euro Roman SA – Consiliul Local Brașov a ajuns în faza de expertiză

CE trebuie să dea avizul vânzării terenului pentru Korona Mall

Related posts
Comments are closed