9:10 pm - Saturday September 23, 2017

Primăria Brașov s-ar implica în construcția Aeroportului. Dar nu i-a cerut-o nimeni

137 Viewed Stiri Brasov 0 respond

Primăria Brașov s-ar implica în construcția Aeroportului. Dar nu i-a cerut-o nimeniÎntâlnirea de astăzi de la Prefectură, la inițiativa prefectului Mihai Mohaci, a relevat un fapt surprinzător. Deși se vorbește despre Aeroport de atâția ani, chestiunile procedurale și birocrația scot la iveală lucruri incredibile.

Mohaci i-a invitat la discuții atât pe reprezentanții Consiliului Județean Brașov, cât și pe cei ai Primăriei și Consiliului Local Brașov. „Cineva trebuia să facă nişte paşi concreţi. Paşi concreţi însemnând de fapt o implicare a CJ şi o dorinţă a CJ de a deschide şi celorlalte primării sau altor investitori să intre ca acționari și să vină cu fonduri pentru a se finaliza această investiţie”, spune Mohaci.

Situația juridică a terenului pentru Aeroport, bifată ca „rezolvată“

Cu toții au convenit că situația terenului necesar pentru Aeroport este rezolvată, urmând ca Parlamentul să voteze trecerea terenului de la Institutul Cartofului în administrarea Consiliului Județean Brașov. Mai mult, în Cartea Funciară, titular este trecut Consiliul Județean.

Numai că, având în vedere experiența privind celeritataea cu care se va aproba aceată chestiune, vorbim despre un termen de cel puțin șapte luni, după cum a precizat președintele interimar al CJ, Claudiu Coman.

Coman: Avem conturate scenariile în ceea ce privește finanțarea

Primăria Brașov s-ar implica în construcția Aeroportului. Dar nu i-a cerut-o nimeni„În ceea ce ne privește, Consiliul Județean este dispus să facă orice efort pentru a finaliza acest aeroport. Știm că nu putem finaliza singuri această invesitție. Am avut multe discuții cu dl. primar Scripcaru și știm în ce direcție trebuie să mergem. Referitor la asigurarea fondurilor, după ce primim terenul, fie vom face o firmă în care să intre ca acționar și Primăria, pentru efectuarea lucrărilor care au rămas, fie vom organiza o licitație internațională (unde și Primăria să ne fie partener), unde vom scoate la concesiune lucrările pentru găsirea unui operator privat¨, a declarat Coman.

În plus, acesta a mai menționat că administrația județeană este în corespondență cu consultantul Luthansa pentru Europa Centrală și de Est pe tema construirii și operării Aeroportului de la Brașov, dar până când nu se rezolvă problema terenului lucrurile nu pot avansa.

Scripcaru susține implicarea Primăriei, dar vrea să vadă „docomentele“

Primăria Brașov s-ar implica în construcția Aeroportului. Dar nu i-a cerut-o nimeniPrimarul Brașovului, George Scripcaru, este de acord cu implicarea financiară a municipalității, însă spune că nu a primit nicio cerere oficială în acest sens. Mai mult, pentru a putea planifica o astfel de investiție, trebuie să primească documentația tehnico-financiară, care apoi trebuie să fie supusă aprobării plenului.

„Trebuie să cunoaştem detalii tehnico-economice la care să ne raportăm şi să vedem după aceea cât s-a făcut până acum, ce reprezintă ca procent din 100%, cât reprezintă restul proiectului şi ce reprezintă din punct de vedere tehnic şi economic pentru ca noi să ne facem o imagine din punct de vedere al participării financiare a municipiului Braşov raportat la acest proiect. Trebuie să stabilm concret care sunt pașii, care sunt etapele care trebuie parcurse. Noi discutăm acum cu BERD pentru finanțarea achiziției de autobuze pentru RAT. Trebuie să știm despre ce este vorba la aeroport, pentru a crea un echilibru la buget. Dacă dorește Consiliul Județean sibă partener municipiul Brașov, să spună acest luucru și să facă pașii procedurali, iar noi vom da o hotărâre de Consiliu Local pentru asocierea de principiu”, a precizat edilul Brașovului.

Aeroportul și intermodalul de la Brașov nu sunt în Master Plan, dar rămân de „referință“

Primăria Brașov s-ar implica în construcția Aeroportului. Dar nu i-a cerut-o nimeniVicepreședintele Consiliului Județean  Mihail Veștea spune că autortiățile au de rezolvat două probleme importante: de mobilitate și conectivitate.

„Avem trei proiecte importante la aceste capitole: Aeroportul, autostrada și intermodalul de la Feldioara, epntru a pune în valoare coridorul IV european pe calea ferată. Este foarte bine dacă Primăria se va implica ca acționar în realizarea Aeroportului, pentru că această formă administrativ va exista în continuare, nu se știe însă ce se va întâmpla cu consiliile județene peste 4-8 ani, vor fi desființate, va exista doar un consiliu regional. Construcția Aeroportului a început într-o perioadă în care credeam că va fi numai lapte și miere, vom avea creștere economică… Acum trebuie să ne adaptăm la situația actuală. În ceea ce privește situația terenului, trebuie spus că, după finalizarea construcției, terenul oricum va reveni în proporietatea statului, conform legislației în vigoare, pentru că este vorba despre o invesitție strategică națională“, a punctat Veștea.

El spune că Studiul de Fezabilitate va fi revizuit și apoi transmis Primăriei pnetru a fi analizat. APoi, el a făcut apel la prefect să susțină administrația județeană pentru a obține avizele necesare de la instituțiile statului, având în vedere că nici aeroportul și nici intermodalul nu sunt prinse în Master Planul de la Transporturi. „Am avut corespondență cu ministrul Transporturilor și ne-a răspuns că nu sunt prinse, dar că «ambele rîmân de referinț㻓, a afirmat Mihail Veștea.

Mihai Ghirdă: Asocierea Primărie – CJ se discută de trei ani

Primăria Brașov s-ar implica în construcția Aeroportului. Dar nu i-a cerut-o nimeniConsilierul local PSD Mihai Ghirdă a remarcat faptul că despre asocierea între Pirmăria Brașov și Consiliul Județean pentru realizarea Aeroprotului se vorbește de trei ani: „Mai avem puțin și se termină mandatul și nu s-a făcut nimic în acest sens. Aeroportul este frumos, este necesar, au fost o muțime de discuții cu investitori. S-a turnat pista, nu și bbalizajul. Nicăieri în lume nu se fac separat. S-au lăsat acolo niște găuri. Vă spun eu că nu se vor potrivi gărurile cu balizajul. Și mai vreau să vă spun că există sprijin total din partea Guvernului, dacă există și implicare locală“.

Primăria Brașov s-ar implica în construcția Aeroportului. Dar nu i-a cerut-o nimeniDe cealaltă parte a baricadei politice, Lucian Ionescu (PNL)spune că „niciun investitor serios nu vine până când partea juridică (cu referire la situația terenului – n.a.) nu este rezolvată, iar acest lucru este o expuenre negatică și pentru noi, autoritățile din Brașov. Eu vă spun că întotdeauna am avut o rezervă de a merge pe soluția «one man show», adică aceeași firmă să facă și proiectul, să și construiască, să și administreze. Părerea mea personală este că trebuie să găsim rapid un operator specializat, chiar în acest an, pentru că el ne va spune și care sunt cerințele pentru a funcționa“.

Mohaci: Ar trebui organizat un referendum

Prefectul Mihai Mohaci a avansat și necesitatea organizării unui referendum în plan județean: „Este evindent faptul că vor exista cheltuieli foarte mari cu administrarea Aeroportului, iar în acest caz trebuie subvenținate pierderile. De aceea, cred că ar fi oportună organizarea unui referendum, pentru ca locuitorii să își exprime un punct de vedere, având în vedere că s-ar putea să crească taxele și impozitele locale“.

Următoarea întâlnire a grupului de lucru ar trebui să aibă loc peste o lună, cu opţiuni mai bine conturate, crede prefectul.

sursa: newsbv.ro

Don't miss the stories followStiri din Brasov de ultima ora and let's be smart!
Loading...
0/5 - 0
You need login to vote.
Filed in

Mihai Fercală, președintele SIF Transilvania, se retrage din funcție

Procesul de 20 de milioane de euro Roman SA – Consiliul Local Brașov a ajuns în faza de expertiză

Related posts
Comments are closed