3:06 pm - Thursday September 26, 8115

De luna viitoare se închide vechiul Pasaj Fartec. Timp de doi ani, acesta va fi în șantier

156 Viewed Stiri Brasov 0 respond

De luna viitoare se închide vechiul Pasaj Fartec. Timp de doi ani, acesta va fi în șantierPrimăria Brașov va semna astăzi contractul de adjudecare pentru reabilitarea vechiului Pasaj Fartec. La licitație au participat patru firme și asocieri de firme, iar oferta de pe primul loc, respectiv cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, a aparținut asocierii de firme Sopmet SA București (care este lider de contract) împreună cu Consal SRL din Brașov. Valoarea lucrărilor a fost  estimată la suma de 8.553.567 de lei, fără TVA, iar după adjudecare va mai trece o perioadă de zece zile, în care ceilalți ofertanți pot depune contestații, după care se va semna contractul de lucrări. „Asocierea de firme care a ieșit pe primul loc îndeplinește toate condițiile de eligibilitate și în mod normal nu ar trebui să existe contestații, din moment ce aceasta a avut cel mai bun preț și s-a clasat pe primul loc”, a explicat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov. Dacă nu vor fi alte piedici, în maximum două săptămâni s-ar putea deschide șantierul pe acest pasaj, care va fi închis traficului, urmând să se circule doar pe câte o bandă pe sens pe noul pasaj.

Va fi refăcut din temelii

Ţinând cont că este unul dintre cele mai tranzitate pasaje din oraş, iar mult timp pe acesta au circulat şi maşini de mare tonaj, infrastructura acestuia a început să se degradeze.  În conformitate cu expertiza efectuată de o firmă specializată, una dintre grinzi este serios fisurată, betonul a început să cadă de pe armături, care sunt ruginite, apa se infiltrează în placa de beton, iar stâlpii de susţinere au, la rândul lor, fisuri verticale. Nu în ultimul rând, infrastructura nu are dispozitive antiseismice, aşa cum ar fi necesar. Apa și substanțele chimice pe bază de cloruri, folosite iarna pentru deszăpezire au fost de fapt principalii inamici ai pasajului, acestea infiltrându-se în beton care s-a degradat atât la suprafaţa de acoperire a armăturilor cât şi în profunzime. Investiția este una multianuală, finanțată de la bugetul local, iar lucrările ar urma să dureze maximum doi ani. Practic, va fi nevoie de o refacere din temelie a pasajului, ținând cont că structura sa este degradată în întregime. Totodată, va fi nevoie și de realizarea unor elemente de protecție a pilonilor de lângă calea ferată, astfel încât aceștia să fie protejați în cazul în care ar fi izbiți de un tren deraiat.

Pasajul a fost construit în anul 1971 şi are o lungime de aproape 250 de metri şi o lăţime de peste 12 metri şi a mai fost în reparaţii capitale doar la începutul anilor 2000.

Licitație reluată pentru podul de pe Lânii

Primăria Brașov a reluat licitația de reabilitarea a podului de pe strada Lânii, după ce au fost descoperite câteva erori materiale în documentația de la procedura lansată în luna aprilie. Deschiderea ofertelor pentru acest contract de lucrări, care va are o valoare de 1,86 milioane de lei, va avea loc astăzi. Proiectul a fost demarat iniţial ca o lucrare de reparaţii capitale, însă expertiza tehnică a relevat necesitatea demolării sale şi înlocuirii cu o construcţie nouă, care să îndeplinească toate normele de siguranţă în vigoare. Potrivit expertizei tehnice, actualul pod nu apare ca o construcţie definitivă din punct de vedere al execuţiei, fiind probabil construit în cadrul unei organizări de şantier, în jurul anului 1970. Actualul pod nu poate fi lărgit, lungit, ridicat sau reparat pentru a mări capacitatea de circulaţie sau de scurgere a apei din canalul Timiş şi prezintă o stare pronunţată de degradare, la nivelul dalei de suprastructură, al armăturilor şi al parapeţilor de protecţie.

sursa: newsbv.ro

Don't miss the stories followStiri din Brasov de ultima ora and let's be smart!
Loading...
0/5 - 0
You need login to vote.
Filed in

Muzeul Civilizației Urbane scapă, deocamdată, de evacuare

Noul sezon “Jocurile lui Hippo” se prinde doar în parcurile brașovene din 4 iulie!

Related posts
Comments are closed